Edsbyn Inredningar

Marknadsför din sida också

Vardagsrumsdrömmar

Sakta sakta blir det fräschare på nedervåningen- det gör enorm skillnad med lite färg. Rom byggdes inte på en dag sägs det- o banne mig inte ett hem heller. Vi blir aldrig klara- och det har jag ingen dröm om att bli heller. Förändring är viktig, fast den ska vara vettig. Jag sparar gärna och satsar på det jag verkligen vill inreda med, eller får arvegods i nya kläder. Kanske är ett ålderstecken att vilja omge sig med kvalitet? Jag tror förvisso det handlar mycket om kunskap kring möbler, att välja det som är vettigt. Och det som håller i längden. Jag köper (faktiskt) väldigt sällan säsongspynt till hemmet. Jag vill hellre våra saker ska betyda något.

Och på tal om detta. Jag har grunnat i flera veckor på vad som saknas i vardagsrummet. Det känns inte "helt". Vi har en vägg jag inte blir nöjd med, där vi idag har en stor ljudabsorbent. Halleluja, förvisso med tre barn. Men, nä, den funkar inte. Idag kom jag på vad jag vill ha. Och det var inte billigaste iden, men det hade vart en livslång möbel för oss. Kan vara värt att spara till. Jag saknar en bokhylla. Ålderstecken? Och i min värld finns det bara en som jag vill ha, och den drömmen vill jag förverkliga senare.

String. Älskade Nisse Strinning. En kombination av vita pocket eller String System med skåp. Väggen är ju som gjord för denna klassiker, inte sant?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0