Edsbyn Inredningar

Marknadsför din sida också

En prinsessa, en trädgårdsarkitekt och en komiker.

Skönt att konstatera innan man sluter de blå att dagen varit bra. Fått mer gjort än vad jag trodde, och haft mer mys med barnen än jag förväntat mig. Väldigt lite gråt. Började dagen med lång frukost- otroligt va? Tre toktrötta barn som var tacksamma för tv och förmiddagssömn. Prinsessan låg i full mundering i soffan, med krona o tyllkjol och tittade på My little Pony. Medans pojkarna sov hann jag ta disk, städa övervåning, ta tvätt och röja lite i hallen. Fixade så middagen var klar när de vaknade, de fick mat- var glada. Mindre glada när Niklas kom hem o det vankades bad. Nåt måste ha hänt, Eliaz började gråta redan i trappan. Han hatar att bada. Från att ha älskat det? Jag vill få bort rädslan för vattnet, Jag är själv lite rädd för vatten, och ser samma rädsla hos Filippa. Tvång får iaf mig att bli än mer rädd.
Idag badade vi Eliaz i bebis-baljan. Det gick ganska bra, torkade noga när han fick vatten i ögonen osv, och det viktigaste var leken- inte att bli ren. Vi har smutsiga barn... Haha. Börja om på noll och jobba tillbaka nöjet med badet. Så får vi göra.

Rena barn, nåja lite iaf, N o F till GIF för lag-foto. De har tydligen ett nyförvärv Nr 8. Jag o killarna lekte på golvet med bondgården som låter. De fick två stora ljudleksaker, en ladugård och en traktor med djursläp, i julklapp som är deras favoriter. De kan peka på ko, pippi ( säga Pippi ), häst, katt (säga katt ). Och tydligen peka på gris med. Zander pekade på mig o gapskrattade?! Flera gånger.
Kul kille.
Jag bad att få Zanders napp som han hade i munnen, och fick den. Han stoppade då direkt en ny i munnen som han hade gömt i handen. Sen skrattade han så han inte kunde sitta upp. Han fnittrade så han skakade. Vilken humor han har. Mamma lurad!
Vid lunch tittade han under lugg, såg lurig ut och smög ner maten på golvet samtidigt. Sen gav han upp sitt "jagärgalen"-flabb. Han ger oss många skratt.

Sen åkte Niklas på match och jag blev ensam kvar hemma med Eliaz. Otroligt viktigt att va själv ibland med dem. Åh, jösses va enkelt allt är. Vi var ute i trädgården och han njöt av uppmärksamheten. Vi rensade maskrosor- han slängde i komposten. Vi slipade bänk med sandpapper. Vi la ut toppdress och sådde lite gräs. Han fixar allt- med ett stort leende! Så nöjd att få va med mamma alldeles ensam. När jag satte mig på trallkanten för att vila kom han direkt. Han skulle ju sitta likadant och titta. Så ser han sådär klok ut. Vi avslutade arbetsdagen inne, jättetrötta båda två. Han la sig på min mage och hade sin kanin som kudde under min haka. Kurade ihop sig och myste! Ååååhhhh. Så underbart. Nästa gång får Zander va hemma- så jag får pussa honom i fred.
Jag försöker varenda dag att förklara för dem att de får plats båda två i min famn, men se DET går icke! "Stryk ska du ha käre bror om du närmar dig mamma när jag är där!" Båda två likadana- JAG VAR HÄR FÖRST! De turas om bra, så de tycker väl de har rätt till egentid en minut åt gången.

Hann måla lite lister i köket idag, men när jag egentligen gjorde det vet jag inte.. Sen lagade jag middag ikväll och satte igång diskmaskinen för tredje gången. IDAG.

Vinet var gott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0