Edsbyn Inredningar

Marknadsför din sida också

Vi kan väl fortsätta...

... på irritationsinlägg? Tvättäkta gnällkärring. Varsågoda.

Jag gillar olika. Alltså, alla KAN inte tycka lika, och det respekterar jag. Men något jag retar mig på enormt är de som tycker en sak utan att överhuvudtaget veta VARFÖR! I många kommuner runt Västra Götaland är det val i helgen, omval till landstingsfullmäktige. Så. Vad gör man då?

JO. Man LÄSER på om vad de olika partierna tycker. Alla sidorna! Sen har man rättighet att rösta. Man röstar INTE på X och säger, "men jag vet inte vad de står för nu i detta valet".. Bara för att man tror att man håller med det partiet, för att ens kusiner, mostrar, syssling, granne eller kompis röstar på samma sak kan man inte rösta utan att veta vad man ger rättighet till. Kom inte och gnäll sen! Det är så enkelt att se allt som är dåligt, men hur vet man att de är bättre på andra sidan om man inte tar reda på det? Det kan vara bättre att byta styre, eller inte. Det tänker jag inte påverka er om- för det är er egna skyldighet att ta reda på! En grundläggande sak kan ju vara bra att veta, bara för att vi har en blå regering är det inte säkert att de blåa sitter och bestämmer i landstinget.
Så. Rösta som ni vill, men ta reda på vad det innebär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0