Edsbyn Inredningar

Marknadsför din sida också

Målning

Just nu målas våra bostadsrätter. I samma snygga kulör som innan... ? Jaja, det har jag försökt lägga bakom mig, för nu är de som de är. Men idag blev jag fan irriterad igen, satan va inkompetenta beslutstagarna är. Målningsledaren kom o knackade på för att meddela att de målar hos oss måndag. Så bra, sa jag och frågade hur vi skulle göra med de elsladdar som går på väggen för ytterbelysningen. Ska jag skruva ner, eller ska ni måla över.
-Alltså, vi kan måla över, de är inga problem, men de kommer nog lysa igenom lite vitt.. För ( med spydig stämma ) vi ska ju bara stryka en gång... "
-
Detta är det roligaste jobb ni haft, eller? Frågade jag med ironi i rösten.
- Det är fan inte klokt så korkat, jag har målat sen -72, och har aldrig varit med som att man ska måla EN gång på ett helt område.. Säger han och frågar sin kollega som håller med o de hade nog gärna utvecklat det och svurit en hel del med.. Ordföranden kom o ställde sig vid grannen, så vi utvecklade det inte. Mer än att jag sa att, ja, de är ju bra att det inte är vi boende som är idioter o gnäller då, för vi har ju rätt!?  Yepp, svarade han.
Sen är det säkert inte lätt att vara målare här nu heller, de flesta är uppretade över hur det sköts på området och de möts inte av glada miner direkt.. kul? När det ändå målas så borde det ju vara en positiv sak för oss? Icke, sa Nicke.
Detta kommer hålla i två år, sen får huset bättras igen. Är det ett bra sätt att få ekonomi i en förening? Nä, aldrig har jag längtat så efter ett eget hus.

JUBELIDIOTER.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0