Edsbyn Inredningar

Marknadsför din sida också

Hälsan

Idag har jag ONT. Som f-n. Började med 10-12 "pudra näsan"-besök. Sen 3-4 till. Tarmen gör så galet ont.
På måndag ska jag hämta ut nya medicinen, och jag kan inte påstå att jag känner mig förväntansfull. Med allt som den drar med sig undrar jag om den gör något bra- överhuvudtaget. Anledningen till att den antagligen ska funka- den sänker immunförsvaret. Men VA?! Jaha, jag har ärligt svårt att förstå hur det kan bli bättre- man flyttar ju problemet till någon annanstans, eller? Men, jag måste göra ett försök, och tyvärr ger den inte effekt på flera månader- så jag kanske kommer få leva med en aktiv sjukdom- OCH alla biverkningar samtidigt. Kul vår att se framemot. Not. Sen, visst, jag fattar väl med att de inte är säkert att jag ens får biverkningarna, men bara det att det kommer att påverka mig på annat sätt.
Fröken blodprovstagning tex, att behöva springa dit varenda vecka, det tär på de krafter jag inte ens har. Att inte få sola till sommaren.
Så, medicinen botar mig inte. Den dövar symtomen på att jag är sjuk- den läker inget, det är som att lägga ett plåster på ett sår som aldrig slutar blöda.

Jag är ledsen. Arg. Trött.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0