Edsbyn Inredningar

Marknadsför din sida också

Dagbok tisdag...

Då var de dags igen. Niklas är åter nästintill fullt på jobbet, så de är att sköta markservicen hemma. Idag har de än sålänge gått bra, middag till killarna ( rotfrukter m kyckling, majspuré & blomkål/broccolimos ) utan en endaste tår. Det var första gången! Filippa och jag har suttit o målat vid köksbordet, men nu är de vila framför tv´n när killarna sover. Ja, jag vet, man ska kanske inte låta barnen titta på tv mitt på dagen, men med tanke på min hälsa vet jag inte vad alternativet skulle vara när jag behöver vila.. Glass efter maten fick hon med, sicken kass mamma jag är;-)
Nu ska vi baka om en stund tänkte jag..

Niklas är borta till halv tio eller så idag, sen lär jag nog stupa i säng. Filippa ska på simskola ikväll, och förhoppningsvis hjälper svärmor oss med hämtning ( eller, för mig kvittar de ju, de är ju för att Niklas ska kunna träna.. )

Farmor blev hämtad på bår idag hemma, hon har varit dålig rätt länge och nu var hon tvungen att få komma o bli undersökt. Första kollen skulle göras på vårdcentralen, och jag hoppas faktiskt de lägger in henne. Åtminstånde så hon kan få dropp och bli övervakad. Jag älskar min farmor oerhört mycket, och det gör så ont att hon är sjuk. Jag förstår ju det rimliga i att hon snart är 83 år, och att hon inte kommer att finnas i mitt liv för alltid. Den vetskapen är fruktansvärd. Just nu känns det väldigt väldigt långt till Örby. Skit med.
För 8-10 år sedan fick farmor en ny hjärtklaff, och den håller nog inte längre heller.

Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0