Edsbyn Inredningar

Marknadsför din sida också

Lördagsbestyr

Filippa sov hos farmor & farfar inatt, så de var tomt i morse att gå upp. Iof så är ju killarna hemma såklart, men att inte höra den ljusa stämman saknar man till frukost. Hon skulle ha åkt med till Gunnarsjö, men ångrade sig när vi körde ner utekläder till henne på fm, för vi skulle till stan o det lockade mer. Märklig tös de där. Hela familjen begav sig således till stan- i ÖSREGNET. USCH! Hala gator och blöta gator, nja, tur att de finns en galleria. Träffade några kunder på stan, det var roligt att få visa upp mina småkillar:-) Skulle köpa en liten present till Carro & Martin och de blev även present till mig själv på MQ. En Bondelid-klänning & en ifrån 365 Sunshine. De är ju liksom såhär- nya kläder behövs!

Carro & Martin kom till oss vid 16-tiden, då hade jag fullt sjå med att förbereda kvällens middag. Jag hade köpt en Fransyska- något jag aldrig gjort innan. Brynte den o körde in i ugnen, gjorde äkta gräddsås på skyn, broccoli/ blomkålsmos med smör & grädde ( Det lär nog bli en favorit!! ) och vitlökskroketter till de andra. Inget sånt till en LCHFfare. Det blev nästintill taberas, så gott var de nog. Jag tyckte de va smarrigt, det är ju helt klart så att maten är mycket godare om man lagar den med riktigt smör o vispgrädde. Istället för att fjanta med matlagningsgrädde- full av massa tillsatser!
Börjar komma in i de där med LCHF nu, lederna känns lite bättre, tarmen kanske inte har visat någon större förändring- men vad kan jag kräva efter en vecka. Godissuget är inte så stort som jag befarade och energin börjar sakta komma tillbaka. Kroppen kanske lyder denna gång. Halleluja!
Efterrätt då? Alltså, det är ingen äcklig diet direkt, där man behöver svälta sig o gå konstant hungrig! Hemmagjord chokladmousse a´la Lchf. Med hallon på, mumma!
Imorgon ska jag kanske försöka mig på att baka bröd som dessutom sätter fart på ämnesomsättningen. & kanske göra en blåbärspaj. Jag har fått ny mat-lust, det finns ju en massa gott att äta! Utan socker och kolhydrater!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0