Edsbyn Inredningar

Marknadsför din sida också

Haklappar

Nu när de små är 5 månader får vi börja med smakportioner. Mycket spännande! De har smakat lite på broccoli, men jag tror att jag ska börja med blomkål istället. Purear med stavmixern, funkar kanon. Fryser sen in i iskuber- tar fram o späder med mjölkersättning. Sen när de börjar äta mer så ska det va smör i med, men AJABAJA med salt! Sen kommer jag att köra en del smakprover ur burk- men grundmaten gör jag egen.. Man har ju lixom pressen på sig. I sann Solsidan-ångest, om någon såg Mickans barn-problem förra säsongen..
I vilket fall- när man matar barn så behövs haklappar! Idag har de i stort sett hela tiden haklappar på sig- fast i scarvesform när de äter ur flaska. De blir inte fräscha av vanlig mat, så något plastat var tvunget att fixa. De hårda känns inte som ett alternativ när de är så små o inte kan sitta helt själva än i sina Stokke-stolar. Har letat och hittade till slut en annan mamma som uppmärksammat att de inte finns något som passar bra på marknaden ( förutom att jag hittat bra från Marimekko, men de var kanske lite dyra när man behöver ett gäng.. ) Kanonfina haklappar, man bestämmer utseende själv, och sen syr hon upp dem. Gick snabbt, och idag kom de på posten:-)




Ni hittar dem på Jempex.

Kommentarer
Postat av: Karin

Annars måste jag verkligen tipsa om Åhlens egna haklappar, de är kanonbra! Finns på köksavdelningen av ngn anleding. 49:- känns också helt ok :)



Kram

2011-01-19 @ 09:27:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0