Edsbyn Inredningar

Marknadsför din sida också

Änglagård 3

Varit på bio ikväll med svärmor & Emelie. De ville se Änglagård, och den filmen hade jag aldrig fått se om jag inte gick med. Niklas är liksom inte så noga med sånna.
Ett tips. Ska ni se den, se de andra två först, som reminder. De hade jag behövt kände jag.

Fanny & dottern Alice ( hennes riktiga dotter ) söker sig tillbaka till Änglagård. Alice vill söka sina rötter, vem är egentligen hennes morfar. Och vem är Alice far? Hur gick det med det nedbrunna Änglagård. Vad säger alla damer i bygden om Fannys återkomst? Kommer herrarna att kunna hålla fingrar, ögon & dreggel borta från Fanny? Många frågor, många svar.
Detta är en film med stora skådespelare, varma hjärtan, svensk slöhet & svensk by-anda, alla vet allt om alla. En film som inte går i 120 knyck, snarare 40. 40 behagliga km/h. Mys-sommar & mys-vinter.

Det görs många tillbakablickar från de andra två filmerna, och det starkaste är såklart minnet av Fannys morfar, Erik Zander. Spelad av Per Oscarsson. En absurd känsla när de besöker hans grav i filmen.
Sen att karaktären hette Erik Zander berörde. Eliaz hette Erik i 1.5 dygn elr så, men de kändes inte rätt på den bebisen. 
Idag hyllar jag Oscarsson, en av vår tids stora.  

Kommentarer
Postat av: Sivan

Har ikväll sett en dokumentär om Per Oscarsson som gav mig en helt ny bild av honom. Nyanserad, humoristisk, klok och med väldig distans till sig själv. Se den om den kommer i repris!

2011-01-08 @ 22:03:50
Postat av: Martina

Sivan- vilken kanal? Tänkte kolla när reprisen går.. Tack för tipset!

2011-01-08 @ 23:45:35
URL: http://martinaskaos.blogg.se/
Postat av: ROBIN HOOD

Åh, jag älskar colin Nytleys filmer! Och älskar Helena Bergström, och henne får man ju typ på köpet när man kollar på hans filmer, haha! :p - vad tycker du om hans filmer?

2011-06-05 @ 01:04:34
URL: http://robinhoods.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0