Edsbyn Inredningar

Marknadsför din sida också

Tavel-lusta

Det är inget modernt, inget nytt eller revolutionerande... Men, just nu vill jag ha tavlor. Massor av tavlor. ( dessutom perfekt i ett barn och föräldrasäkrat hem.. ) Dessa ska beställas hoppas jag..



Alexander Calder "Skogen är det bästa stället", 1945


Niki de Saint Phalle, "My monster" 1968


Ögon som de framställs på förpackning av Mazettis Ögon Block Mjölkchoklad. Av en av mina favoriter; Olle Eksell. 1956
Det har kommit ytterligare en ny variant av "Ögon affisch"- den svarta är en klassiker idag.


Bilder från Moderna Museet.




Kommentarer
Postat av: Inredningssyster H

Bara så du kan vara lite avundsjuk; min låtsasfarmor har Alexander Calder:n som mobil i rött och svart. För j-la snyggg.

2011-03-01 @ 21:07:08
URL: http://hannaedarp.blogg.se/
Postat av: Bloggarinnan

Jag veeeet!! De har du sagt, o jag mindes de! Konstigt, minnas sånt, glömma allt annat..

O har man ingen riktig får man köpa plansch...

2011-03-01 @ 21:26:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0