Edsbyn Inredningar

Marknadsför din sida också

På begäran..

.... får jag väl göra ett blogginlägg.

De är ju såhär, de små kräver mer o mer, och med den obefintliga ork jag har är de inte lätt att hinna med allt. Vill så gärna blogga, de är ett bra sätt att skriva av sig lite. Har en massa jag hade velat skriva om. På Sandras begäran får jag iaf hinna lägga upp några barn-bilder. Dethär är vårt "mission" just nu- killarna ska lära sig att äta. Om jag tyckte de var kladdigt att mata ett barn, det var ju rena barnleken mot dehäringa.. haha. Kladd!

Idag bjöds de på broccoli. De har fått blomkål några dagar, och Eliaz förväntade sig förmodligen det idag med. DEN MINEN! Haha, jag kunde knappt fortsätta att mata, så roligt var de. Han såg fullkomligt chockad ut! Inte att de var äckligt, utan bara heeeelt oväntat. De båda slafsade glatt i sig efter några skedar, men Zander är lite piggare på att äta vanligt. Han har nog varit redo rätt länge, med tanke på protesterna när vi ska flaskmata. Tiden, den ljuva enkla tiden, med flaskmatning i soffan framför tv´n.. Bye bye. Nu börjar jobbet.
De äter gröt en gång per dag nu med. Skulle börja med smakportioner, ha, trodde du ja mamma! Efter en smakis- full portion. MUMMA!



Zander har ätit broccoli....



... och broder likaså.


Niklas visar prov på simultankapaciteten, gröt står på menyn.

Bilder privata.

Ni som är uppmärksamma ser att köksbordet har fått flytta ut från väggen, innan hade vi ju bara 4 platser. Själva köksön ska bytas ut mot en större- så barstolarna kan få plats undertill. Jag saknar dem.. De svarta stolarna har börjat dimpa ner, och den tredje är enl utsago klar med, pappa har gjort ett fint jobb! TACK!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Män är ju väl kända för att inte kunna göra mer än en sak åt gången, men jag tror minsann att nedkomsten av Eliaz och Zander har utvecklat Niklas till att närma sig en kvinnas förmågot; simultankapacitet :-)

2011-02-03 @ 18:41:22
URL: http://hannaedarp.blogg.se/
Postat av: sandra

Förstår att det måste vara tidskrävande! Tänk att pojkarna snart är ett halvår....

2011-02-03 @ 21:24:29
Postat av: Anonym

Förstår att det måste vara tidskrävande! Tänk att pojkarna snart är ett halvår....

2011-02-03 @ 21:25:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0