Edsbyn Inredningar

Marknadsför din sida också

Nya väggen i köket


Efter mycket "velande" blev väggen grafitgrå. Jag är inte ett big fan av fondväggar-men här funkade de bra. Gärna tapet/ målat i ett rum, men gärna med lite variation. Nu är det ju tapet på andra sidan köket, så det mixas upp ändå. Bordet har fått egna ben, och så småningom ska även ön byggas om.
Stolarna är renoverade, såhär såg de ut i somras. Stort tack till pappa som hjälpte oss!
Barnstolar TrippTrapp från Stokke.
Nu saknas gardiner, men det kommer så småningom. Jag funderar på att måla väggen i hallen i samma kulör- den vägg ni ser vit på bilden. Det hade vart fint mot teak-skänken.  

Kommentarer
Postat av: Inredningssyster H

Vad snyggt det blev! Även om jag kan förstå din mans undran över att måla en vägg grå ;-)

2011-02-23 @ 16:07:31
URL: http://hannaedarp.blogg.se/
Postat av: Bloggarinnan

Nu får du förklara dig, vad förstår du? Att N är färgblind;-) Han ville ju ha en i färg, typ rosa.. Man ska lämna männen UTANFÖR inredning!

2011-02-23 @ 20:18:28
Postat av: Bloggarinnan

Eller, ja, iaf till planeringen. De är rätt bra att ha när de behöver fixas.. du har ju lånat honom med:-)

2011-02-23 @ 20:19:17
Postat av: Niklas

Hädanefter ska jag inte säga något om något som rör hemmet....Inte ens svara på frågor.... Men sen när allt är klart så ska jag klaga =)

2011-02-23 @ 21:10:07
Postat av: Hanna

Tricket är att sköta allt planerande själv (vad begriper män om inredning?), men sedan låta mannen genomföra arbetet. Att ge mannen lite handson uppgifter gör nämligen att mannen stärks i sin bild av sig själv som en "händig man" vilket ökar testosterongenomströmningen och ökar hans självförtroende. Det är en win-win-situation....

2011-02-24 @ 17:19:44
URL: http://hannaedarp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0