Edsbyn Inredningar

Marknadsför din sida också

Förbannad på Mig själv...

... för de är så typiskt. När jag får mina skov, så blir jag nästintill desperat. Iom att sjukvården inte kan säga varför jag är sjuk, vad jag ska göra för att bli frisk, hålla mig frisk osv, letar jag desperat efter lösningar. Jag känner själv att förklaringen "kroppen din angriper sig själv, heeeelt utan anledning, och de är därför du är sjuk" inte håller.
En inflammation är en läkeprocess, och om de ska behövas en läkeprocess, behöver de inte finnas en Orsak till att man behöver läka då? Jag tror att UC eller UP ( Ulcerös Proktit, jag förklarar en annan gång.. ) som min läkare snarare tror jag har, är väldigt individuella, alltså att det finns massor av anledningar till varför man blir sjuk. De är väl såhär, anledningen till att jag är sjuk är för sen att ändra på. Om de inte är så att jag fortfarande har Orsaken i mitt liv.

Så, de jag letar efter är Orsaken. Helt desperat, och ju mer jag letar, ju mer frustrerad blir jag. Om jag skulle ändra på allt som alla har hittat som Orsak till sin sjukdom, hade jag inte haft något liv kvar. Men, jag kan och vill inte heller acceptera att sjukvården inte kan hjälpa mig. Jag kanske kan hjälpa mig själv, tänker jag.

Sökandet fortsätter. Men jag är förbannad på Mig själv, här sitter jag ensam i soffan en lördag-kväll o letar "botemedel" till Pesten i mitt liv. "Mig" jag är förbannad på är kroppen. Och att jag inte kan sluta leta efter botemedel. Hade mått bättre av att titta på inredningssajter. Fan ta Mig.  

Mission Impossible.

Kommentarer
Postat av: K

Hej! har aldrig tidigare tänkt på att folk kanske bloggar om sitt liv med ulcerös kolit. Måste bara säga att det är starkt att du vågar göra det. Jag har själv haft sjukdommen i snart 11 år. Fick den när jag var 10 år gammal och den har påverkat mig stort. Både privat och jobbmässigt. långa sjukskrivningar och hemskolning pga skov mm. Känns inte som att det finns någon långvarig lösning på detta dilemma. Sen så läste jag att du har ont på mornarna, för mig brukar det hjälpa att äta ett rejält mål precis innan jag lägger mig. Men det kanske är individuellt. Mvh // K

2011-02-07 @ 11:28:19
Postat av: lisaevelina

Jag har också uc, eller rättare sagt de vet inte vad det är med mig.. Men de tror det är uc och jag äter medicin mot det. Har precis också ett skov. Det är fan förjävligt. Kanske kan vi stötta varandra..

2011-02-07 @ 13:13:23
URL: http://flavors.me/lisaevelina
Postat av: Hanna

Jag kan inte ens börja på att föreställa mig hur det är att leva med din/dina sjukdomar. Visst, jag har också två sjukdomar som är kroniska, som påverkar mitt liv dagligen och som inte kan medicineras bort, men jag behöver inte ha ont och mina sjukdomar begränsar inte mitt liv nämnvärt.

I sammanhanget har jag "lätta" sjukdomar även om jag känner människor som har ett helvete med sin diabetes och de får aldrig ordning på det.



Nej, tro inte att jag jämför mina sjukdomar med ditt. Mina sjukdomar ter sig som rena barnkalaset i jämförelse.

Och vad sjutton kan man säga som gör ditt liv lättare? Knappast ingenting, men kanske hjälper det LITE att tänka på vår spa-dag om en vecka ;-)



Kram

2011-02-07 @ 16:02:44
URL: http://hannaedarp.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej!! Har som du UC sedan 7 år tillbaka och söker ständigt efter olika saker som kan förbättra!!! Såg att du provat lchf.....du får gärna skriva, kanske kan vi byta tips och erfarenheter....



Häls Anna

2011-02-13 @ 10:47:00
Postat av: Charlotte

Fråga din läkare om läkemedlet REMICADE. Det förändrade mitt liv. Inga skov sen jag började med denna medicin.Du får dock inte amma under tiden du tar den. Rekommenderas!

2011-02-18 @ 13:03:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0