Edsbyn Inredningar

Marknadsför din sida också

Man ska aldrig säga...

.... Något i stil med "så länge sen de var jag hade mycket ledvärk nu".

Då är det som att bli skrattad i ansiktet. Vad händer? Några dar, sen kommer värken från helvetet. Nu tror jag mig veta lite orsaker dock. Alldeles för mycket skinka- fläskkött är gift. Och all salt julmat. Syran från köttet sänker flödet i lederna och saltet täpper till "kryddan på verket"
Lite fläskkött funkar, men faktum är; sen jag bytte till nötkött som "pålägg" och minimerade övrigt intag HAR jag knappt haft svullna leder. Nu är varenda led dubbelt så tjock. O satan va de gör ont!!
Annars finns det säkert medicin man kan ta, för det gillar läkarna, att medicinera bort symtomen- istället för att hitta orsaken. Gikt tex. Det värsta du kan äta är fläskkött. Det är så mycket urinsyra i det och det är grundproblemet i den sjukdomen.

Nä. Nu blir det ordning i torpet igen. Det som retar mig mest är ju att skinkan inte ens va god.

Sen behöver inte alla tro på kostens inverkan. Men jag vet vilken skillnad det gjort för mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0