Edsbyn Inredningar

Marknadsför din sida också

Julafton o Juldagen

Igår, julafton firade vi först i Örby med mina föräldrar & storebror med familj. Och älskade farmor såklart. Hämtade henne med bilen o det smärtar att se hur ont hon har- kroppen börjar ge med sig. Men skallen är de inget fel på- o hon glömde nog av allt ont när kalaset började.
Ett julklappsberg utan dess like- vad hände med att det inte skulle köpas så mycket? Tomten kom, och de flesta barnen gillade honom.
Filippa hade tajmat sin årliga sjukdag till julafton, mindre roligt. Men de gick ok ändå.

Sen skyndade vi till Apelviken, och Niklas släkt. Mysigt som vanligt, men när vi hade kommit dit va jag ganska skakig. Det svartna för ögonen ett par gånger, och jag darrade. Efter månader av stress o sömnbrist orkar jag inte så mycket- och att fara med tre barn, varav två sjuka frestade på. Zander hade vart vaken länge natten till julafton- så kanske 3h sömn för mig. Men, efter en matsup och lite god julmat så var allt bra igen!
Pojkarna hade lite svårt att somna, men de gick till slut. Fina paket till alla av Tomten, julklappslek o bus. En bra afton alltså.

Idag filar vi på att ska en egen tradition bara för oss härhemma. Vi fuskade lite- julmat som blev över från Apelviken igår stod delvis på bordet. Vi hade sparat våra klappar inom familjen tills idag, eller rättare sagt Filippas. Hur kunde de bli så många??!!
Själv fick jag god bodylotion o parfym. Luktar gott nu. Tack älsklingen!

Två övertrötta gossar. En tokförkyld liten Flicka. En st trött men lycklig mamma. Och en pappa som snart blir nöjd med ( han ska ut o springa ).
Det blev jul ändå.

Och imorgon kommer min storebror och Sandra, barnen Albin o Alice. Det blir nytt för iår. Och det vi ska laga är verkligen nytt för oss med- undra hur det ska gå...

GOD FORTSÄTTNING!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0