Edsbyn Inredningar

Marknadsför din sida också

Inspiration; sovrum

Hösten ( ursäkta upprepningen... ) närmar sig- det innebär kreativitet inomhus. Vissa spelar spel- jag lägger gärna en ledig minut på inredning och piff. Sovrummets klädförvaring ska ses över. Nu har jag mina kläder i trådbackar och på en stång- skitfult. Det var en lösning tills jag visste vad jag ville göra, och tiden är inne.
Jag har införskaffat en äkta Amerika-koffert ( med medföljande resehistoria! ) och operation klädröjning har inletts. De lär ta ett tag, för de är ju inte så att vi kan lägga en dag o göra allt på en gång.. det krävs en liten rokad däruppe, både i killarnas, Filippas och i vårt sovrum för att de ska bli bra. Den gamla byrån från mammas morfar ska åter till sovrummet, så sakerna som är däri behöver ny plats- Filippa ska få nya hyllor osv.
I vilket fall: inspiration inspiration!





Bilderna kommer jag inte ihåg vart jag hittade dem tyvärr..

Lite lyx, lite svenskt, nordiskt ljus, gammalt och industriell känsla. Vi får se vart de landar. Hade velat göra en "mood-board" för klädinspiration till väggen med.. hattaskar, krokar mm. På en pytteliten yta- lycka till:-)





Kommentarer
Postat av: Karin

Alltså, jag måste berätta en sak aprop koffert. En vän till mig har en helt GIGANTISK Amerikakoffert. Av märket LV, the LV. Hon hittade den i sitt ex mormors gamla lekstuga. Den var fylld med skit som den skulle slängas tillsammans med. Min vän blev heeelt till sig och undrade om de verkligen skulle slänga den. Eh, ja vad ska vi ha en gammal koffert till fick hon till svar. Ta den vi vill inte ha den. Min vän berättar för dem att den är värd pengar och inte bara kan stå där. Du får den, ta den får hon till svar än en gång. Men jag kan inte ta emot den säger hon såklart. När hon fyller år ett par månader senare så får hon kofferten i present.



Till saken hör att den är försedd med graverad namnbricka och intyg från NK, där den är köpt, att den är äkta etc. NK däremot kan inte kännas vid den, de har aldrig sålt såna haha... Well, ni gjorde det nog på-30 talet.



Knasig och väldigt rolig histora, eller hur?

2011-09-01 @ 20:01:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0