Edsbyn Inredningar

Marknadsför din sida också

Tavlor o åter tavlor

Vår vägg ser ut som en schweizerost. Hoppla. Tur är att den gjorde de innan med, och att den bara är målad och skall målas igen inom kort. Jag provar mig fram hur de nya ( o gamla ) tavlorna ska hänga. Bytt ramar och passepartouter. Ikväll är jag ganska nöjd, och den största anledningen till omändringen var att tv´n blänkte i tavlorna. Bättre höjd nu tror jag. Det är en konst i sig att hänga tavlor, och jag kan påstå att det är många som hänger sina tavlor "fel". Det vanligaste felet är att de hängs för högt. En bra grundregel- låt den kortaste i familjen hänga tavlorna, och häng den alltid lite lägre än du faktiskt tror den ska hänga. Om du ska hänga många tavlor- ha någon form av röd tråd, samma ramar, samma färgskala eller ha just ett kaos och låt det bli den röda tråden. Håll ihop dem i grupp. I vilket fall, tavlor är roligt! Länge har jag planerat att ha en massa foton i hallen, men det har stannat vid just det- en plan. Lite släktingar har hamnat över vår säng iaf.
Ska försöka hitta tid till fotografering.

Sen varför hänga alla tavlor, jag gillar ståendes! Och man kan hänga upp annat med- skyltar mm.

Detta är en snygg upphägning! Den röda tråden skulle jag säga att det är grafiska bilder, utan mycket färg. Hjälper ju till att ha den höjden i tak de har med... Jag hoppas våran tavelvägg skall växa nu, sådant behöver man inte stressa fram, och det är roligt att kunna förändra den.



Bild Sköna hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0