Edsbyn Inredningar

Marknadsför din sida också

Rapport från min måndag..

Ska försöka fatta mig kort o koncist.

SOL UTE! ( nåja, lite mulet, men lite ljust iaf ) Niklas jobbade fm, och kom hem med 16 (!) påsar täckbark. Duktig man jag har, han har lyssnat o levererar! Ut i trädgården, bark i slänten fixade han och jag fick äntligen planterat mina blommor jag köpt. Alltså- de är den bästa tiden på året, när man får börja gå ut! Och om ca två månader när det är grönt o fint är det ljuuuuuvligt!!

Sen hämtade jag Filippa, handlade med henne. Något jag sällan gör, och idag blev jag påmind om varför. Av någon anledning blir hon en DURACELLKANIN i en affär. Springer, hoppar, blir heeeeelt galen o går bananas! O ropar gu´vet! Inte olydig direkt, bara helt fullkomligt galen. PUH
Anledningen till affärsbesöket idag var att jag lovade henne ett påskägg idag- för det vankades 5-årskontroll hos Gun på Neptunuskliniken. Fö, världens bästa sköterska som har hand om barnen! Kontrollen i sig är ju inte jobbig-- men, spruta. UJUJ. Det gick inge vidare, lilltösen blev så rädd, hon skakade, skrek och svetten rann! Gun fick sticka mig, för att jag skulle visa att de inte var farligt. Hjälpte inte. Till slut fick vi hålla fast henne och sticka, det var inte alls kul. Men de slutade ju göra ont innan de ens gjorde ont kom hon fram till, så det gick fort över när de var klart. Sen var hon såååå stolt.

Hem, äta, mata barn. Niklas iväg med Zander på kontroll. Han har ju varit dålig i flera veckor, hostar o har svårt att äta. Gun tyckte vi skulle kolla upp det, och vi fick en läkartid direkt. Underbart med privatvård! De var inget allvarligt med lillkillen, men vi fick bra hostmedicin till honom. Vi får se hur natten blir. Niklas hade behövt sova lite mer inatt..

Sen avslutade jag med att för första gången se " En unge i minuten". Ikväll var de tvillingsnitt. Kan väl säga att jag lipa en smula- här kommer alla känslorna på en och samma gång..

Natti!

Just de. Med en dag fullproppad av Alvedon & Voltaren har jag inte så ont i tanden ikväll.. hoppas hoppas..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0