Edsbyn Inredningar

Marknadsför din sida också

Lite bilder från våra första veckor:-)



Zander & Eliaz- några timmar gamla.
Våra goa goa killar!
Deras första kläder var från Landstinget Halland. Supersnygga som har hållt sen 70-talet! Mössorna är någon form av gasbinda. Men, de är ju de finaste ändå:-)



BB i Varberg.
Zander hade för högt Bilirubin- alltså gulsot. Bilirubin är ett starkt gult ämne som bildas när de röda blodkropparna dör. Hos spädbarn/ prematurbarn är inte alltid lever fullt utvecklad- vilket innebär att den inte kan ta hand om bilirubinet som den i normala fall gör. Denna typ av gulsot botas genom ljusterapi.
Zander låg i lite mer än ett dygn i denna solsäng. Det var riktigt jobbigt att inte ha sin lille kille hos sig. Det är en himla massa knappar o slangar o mätinstrument kopplat till sängen i kuvösrummet. Runt huvudet satt specialskydd för ögonen.
Zander verkade tycka det var skönt där i sängen- han bara sov och blev väckt när de var matdags. Jag snodde honom förvisso en timme extra vid matning en gång.
Häromdagen var vi och gjorde nytt test på båda killarna- genom blodprov i en ådra i huvudet. Jag tittade INTE. De är båda inom gränsvärdet idag, skönt det. Zander är fortfarande lite gul, men inget som behöver behandlas.




Hemma från BB.
Filippa är en MYCKET duktig storasyster!
Hon frågar nästan varenda gång de är flaskmatning på G om hon får mata en. Och hon gör de med bravur! Vi tvingar henne inte- utan hon får komma själv när hon har lust. Det har gått bra med henne o killarna, sen har vi märkt att hon är lite extra känslig, tårarna rinner väldigt lätt. Men inga onda ord om de små. Vi försöker vara noggranna med att göra små saker ensamma med henne.



Besök:-)
Inte bara systrar som gillar att mata:-)
Nina, min goda vän och sjukgymnast ( tack igen för att du hjälpte mig genom graviditeten!! ) hälsade såklart på!
En stor fördel med att jag pumpar det mesta än sålänge är att inte bara jag har ensamrätt på de små.Det är ju mest när de äter som de är vakna.. Amningen ja, vi kämpar på. Inte varenda mål, utan lite mittemellan. Eliaz äter bra, men de är ju hopplöst att veta om de verkligen får i sig någon mat. På BB vägdes killarna föra o efter amning för att se mängden mat- och den var usel. Men idag är de starkare och borde få i sig mer. Målet är inte fullamning kanske, för de blir nog svårt med två- men att kunna amma hela mål ändå, och ha pumpbröstmjölk elr ersättning upptill.



Kusin-besök:-)
Tror aldrig jag sett en så förväntansfull liten kille som Albin. ÄNTLIGEN har han fått kill-kusiner! Bland alla tjejjer i släkten var de dags- ååååå, vad han ska spela boll med dem! Hm, vi får väl se:-) Han vågade hålla direkt, och såg så glad ut. De var sååå små och söta! Och syster Alice sken som en sol, som alltid.


Svägerskan Sandra
Blev inte alls sugen på fler barn eller så? Min bror Niklas kanske inte fullt håller med ännu.. Det var jätteroligt att bror med familj kom och hälsade på våra fina gossar. Sandra hann tom mata innan hemgång.
Och av Sandra fick vi de finaste dockor jag sett! Jag gjorde ju ett inlägg för ett tag sedan ang detta- och gissa om jag blev glad ( å mina killarna vägnar såklart, hihi.. ) när paketet innehöll dessa;



HELT BEDÅRANDE DOCKOR!!
Tack Sandra igen!

Kommentarer
Postat av: sandra

Kul att de virkade figurerna var uppskattade! Du kunde inte gjort kortet på mig liiite större? Det var onödigt litet....hm.....!!Det var roligt att få träffa er:)

2010-09-14 @ 21:32:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0