Edsbyn Inredningar

Marknadsför din sida också

Vart ska jag börja?

Har precis tappat bloggeriet, tyvärr. Hinner liksom inte. Och för tillfället vet jag inte vart jag ska börja heller, med allt som händer här hemma. Men, jag måste ju börja. Kan bli rörigt, och ingen kanske fattar nåt. Men men..

Vi börjar i söndags. Eliaz vaknade halv åtta och var fullkomligt otröstlig. Efter 1.5 tim skulle vi byta blöja igen och såg då, vad vi trodde, vad felet var. AS-svullen i ljumsken och blå pung. Akutresa till Varberg- ivägskickade till barnakuten i Halmstad. Där stod de och väntade på oss. Efter några undersökningar så konstaterades ljumskbråck- och operation inom närmsta veckan. De vågar inte söva så små barn i Halmstad, så det blir Sahlgrenska. Usch o fy va detta är oroligt.
Nu har vi inte fått tid än, för de är brevledes remiss skickas. Idag. 2010. ??
Idag på morgonen när jag bytte på Zander tror jag tyvärr att jag konstaterade att även han har bråck. Vi får trycka tillbaka det när det kommer ut, och det kändes likadant på Zander nu, fast änsålänge mindre.

Vidare med dagen idag. Läkarbesök på BVC. Mäta, väga och kolla. Läkaren sa att de kommer förmodligen bli operation även på Zander om de är bråck, för det är inget de låter vara. Vi får höra med läkarna på Sahlgrenska.
Ja, växer de då?
Som två galningar! 4600gr redan! 53långa. JÖSSES!! De är grädde i maten.
På tal om mat. Ammar inte nämnvärt, men kämpar på med "Ahmed"- min dubbelpump. Den låter "Ahmed Ahmed Ahmed" när den pumpar. Killarna får mao rejält med bröstmjölk på flaska. Det funkar kanon. De hade från födslen svårt att amma för att de var så små, och de höll i sig. Att kämpa 24h /dygn med amning och ha skrikiga barn var bara att lägga ner. Det viktigaste är att de är mätta, växer bra och att de faktiskt fått bröstmjölk de första veckorna. Inte HUR de fått maten. En annan stor fördel är ju att Niklas fått mycket tid med barnen. Hade jag ammat hade han inte sett röken av dem- för fram tills för nån vecka sen har de ätit och sen somnat om igen. Och jag har ju faktiskt möjlighet att bege mig utanför väggarna, utan att barnen ska svälta. I morse hade jag 1.3 liter (!) mjölk i kylen- så de kan äta rejält.. haha. Igår var jag tex på Gekås. Vi har ju en STOR tjej med, som vuxit ur ALLA kläder under sommaren... Och skor. Vi är ruinerade.

Niklas är hemma helt till v44. Känns väldigt bra- och sen skall han va ledig 2 dgr/v fram till jul. Det behövs..
Dagarna går galet fort, man går upp, och sen går man och lägger sig. Mellan det tvättar vi. Matar och försöker äta själva.

Tänkte jag skall göra lite inredningsinlägg med- för det är något jag tycker är skoj. Och det är mitt intresse, försöker verkligen hitta tiden till det. Går sådär. Men lite har jag hunnit med:-)

Just de. Dopplanering pågår. Speciellt med tvillingdop:-)

Här kommer ett fint kort på tjejjen & Zander!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Urgulligt!

2010-10-06 @ 23:20:54
Postat av: Sandra

(Kommentaren ovan var från mig)

2010-10-06 @ 23:21:55
Postat av: Niklas Sjögren

Nu är det så att den nya pumpen, en enkelpump låter "Ahmed, Ahmed", vid varje "sug" dubbelpumpen låter med "Mahmut, Mahmut" hela tiden. Väldigt spännande =)

2010-10-07 @ 09:35:30
URL: http://niklassjogren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0