Edsbyn Inredningar

Marknadsför din sida också

Helg, igen

Då var de visst fredag. Niklas är iväg på en massa under em. O Filippa är hos Clara, en kompis från dagis. Jag kör som vanligt VM i plock. Dagen började bra, fick sovmorgon efter en hel natts sömn- tack älskling. Han har tagit de senaste nätterna med barnen, så jag kanske kan komma ikapp lite. Kroppen funkar sådär, och eftersom jag inte sovit bra sen i januari kanske de är dags för de. Sover helt klart bättre nu än när de små var i magen, även om man är uppe o matar.. De är i vilket fall guld värt.
O när jag kom ner stod frukost på bordet- ägg o bacon. Jättegott, och faktum är att man håller sig mätt MYCKET längre än på yohurt eller gröt. GI elr LCHF. kallade vad ni vill, jag kör inga "metoder" nu, orkar inte, tillräckligt krångel med maten ändå.. De enda jag ska börja tänka på är att försöka minimera tillsatser, alltså alla E-nr. Detta för min sjukdom. På tal om nåt helt annat alltså...

Imorgon är de ensamt igen. Niklas ska på lagfest. Igen. Märkligt va, två segerfester. Nä, vänta nu. Detta blir tredje- för de firade när seriesegern nästan var klar med.. Jaja, Niklas har att stå i- för de är alltid han som anordnar festerna. O han har sina egna priser för plusligan han själv sammansätter... 

I vilket fall känner jag mig inlåst. Vädret gör ju inte direkt att man vill gå ut heller..  
Men de är ju så att va mamma. Nu har jag snart slutat pumpa iaf, vilket känns bra. Inte helt bra, för jag hade hoppats att orka lite till för killarnas skull, men de är bara att inse fakta. När Niklas om en vecka börjar jobba finns de ingen tid till att pumpa. Att orka vara med barnen måste vara viktigare. Och de tar ENORMT mycket energi att pumpa! Min kropp behöver läka nu, innan jag går i väggen totalt.

Sitter nu i soffan med en liten Eliaz sovandes på bröstet. Inte ville han ligga i sängen inte- mamma är ju sååå mysig:-) Och att höra honom snosa o kunna lukta på honom är underbart:-) Så hör jag ibland lite grymtande från sängen där Zander ligger. De är stora killar nu, och leenden börjar komma ibland. Båda killarna ler gärna lite snett- hur charmigt som helst!

Just de, inlägget om bodysuits.. har fyndat lite på tradera:-) 2 st Villervalla, en st Molo och denna från ME & I. Niklas gillade nog inte denna.. haha. Jag tycker den är underbar. Ser ut som nåt jag själv hade som liten:-) Nu ska jag hitta en till som matchar. Denna är 74-80 så den får ligga o vänta på att killarna ska växa lite till..



Kram på er! Säger som Hanna på hennes blogg- kommentera gärna!

Kommentarer
Postat av: Karin - Preppy

UNDERBAR!



Jag tycker att det låter sunt av dig att dra ner på pumpandet, det är viktigare att kroppen orkar. Orkar kroppen så orkar knoppen mer automatiskt.



Du är en bra mamma Martina, bättre än MÅNGA andra! Bär det med dig när det känns tungt.



Varma kramar, Karin

2010-10-29 @ 19:44:51
URL: http://perokarin.blogspot.com/
Postat av: Bloggarinnan

Åh, Karin, tack för så fina ord! De värmer massor!

Man behöver stöd..



Gillade förresten din pimpade barnvagn:-) Läste din blogg innan idag, kollar ibland när jag hinner.. haha- du vet väl hur de är..



Kram tebax!

2010-10-29 @ 20:55:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0