Edsbyn Inredningar

Marknadsför din sida också

Tisdag

Kalla kalla tisdag..

Idag händer nog inte mycket, tyvärr. Alltså de svider i mina ögon så jag blir GALEN! Nya brillor kanske behövs, eller så är de helt enkelt förkylningen. Luften blir ju torr inne med på vintern, men de åtgärdas snart, vi ska införskaffa en luftfuktare. Största anledningen är att den kanske ska hjälpa Niklas under julhelgen när vi ska vara i Örby hos mina föräldrar. De har en himla massa katter- och är det nåt Niklas inte tål, så är de just katter. Detta deklarerade han tydligt första gången han besökte dem..
Mamma frågar- "vad tycker du om katter då?" Tilläggas kan göra att mammas "allt" under den perioden innan barnbarnen var just katterna..
Niklas svar
"-Det är det mest meningslösa djur som finns"...
Bravo Niklas!?

Vad händer annars då?
Jo, barnolyckor tex. Som tydligen var farmors fel.. Filippa satte in hennes plattång i uttaget hemma hos dem, och sen la hon haden på. Resultat? En bränd tumme. Detta var farmors fel enl farfar. Hm.. Man kan väl säga som såhär.. farfar & Filippa är som ler & långhalm:-) Han skyddar henne i vått o torrt. Filippa hade ont, men jag kan tycka att lära sig den hårda vägen kanske ibland är bra. Hon gör förhoppningsvis inte om det.

Killarna är förkylda. Näsorna låter massor- och de går ju inte att säga till dem att snyta sig direkt. Försöker hjälpa ut snoret med tops ( försiktigt!) vilket funkar bra. Lite näsdroppar får de om de krisar, men upplever att de blir ännu snorigare av det. 

Samuel sover hos oss- och de verkar han ha gjort bra inatt. Vi har inget hört.. Niklas undrade om jag läste godnattsaga för honom med, men han klarade sig själv sa han.  

Sen försöker jag klura ut något att önska mig i julklapp. Lättare sagt än gjort. Undra vad de beror på- har jag allt jag vill ha eller? MYCKET konstigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0