Edsbyn Inredningar

Marknadsför din sida också

Tapetsera möbler

På tal om att jag ska tapetsera möbler.
Detta är ju ingen ny ide. Favoriten Josef Frank gjorde detta redan på 30-talet, och idag är hans Flora skåp hett eftertraktad! Pris- tja på Bukowskis 2009- 95 000kr. Skåpet är tapetserat med planscher ur Palmstruchts flora. Vackrare skåp har jag aldrig skådat!



Idag jobbar några andra designers på samma sätt;


Brittiske formgivare Bryonie Porter ( tapet Cole & son "Tema e variazioni" )


Bryonie Porter ( Tapet Cole & son "Woods"- fö tapeten i vårt kök.. )


Ett lite mer retro-skåp av svenske Andreas Bruzelius Berger.



Efter att ha tittat på dessa skåp tror jag att jag ska måla byråerna i någon färg som jag hämtar upp ur tapeterna.. Tror jag ska ha olika barn-tapeter på samtliga lådor. Vad tror ni?

Kommentarer
Postat av: Hanna -50-talsfreaket o Svenskt Tenn-fanatikern

Vill bara tala om att det finns gott om copycats på Tradera som säljer tavlor gjorda på Cole & son "Tema e variazioni" - VÄLDIGT lika dina tavlor!



Du kanske skulle börja serietillverka sådana så kan du göra dig en hacka på nätet :-)

2010-11-30 @ 18:22:55
URL: http://hannaedarp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0