Edsbyn Inredningar

Marknadsför din sida också

Göteborgsresan

Igår var vi då i Götet..

Niklas tatuerade sig på armen- barnens namn. Det blev väldigt snyggt- men å andra sidan, vad klär inte en skönhet? Och jag är lite svag för tatueringar, tycker de är rätt sexigt. I lagom dos alltså. Jag blev otroligt sugen på att göra om min tatuering på vristen, frågan är bara VAD jag skulle vilja ha. Något som är jag- ja tjena? En sjuanstol föreslog Niklas.. haha. Ja, design gillar jag, helt klart.. Kanske bokstäverna på barnen, eller en magnolia-blomma. Eller har någon ett annat bra förslag till mig?

Filippa ville ju kolla- men de var otäckt! Efter 10 minuter gick vi, och kände väl att de kanske var meningslöst värre att ha åkt för den korta stunden. Men de gick fort över, för vi traskade iväg till Nordstan & Femmanhuset. McDonalds fick ett besök, och de är märkligt att vår dotter bara väljer det nyttiga på menyn. Vi fick bytt två bodysuits som vi fått från Niklas kusin Hanna med. De var för små.. När vi var klara med det, var även Niklas färdig. Snabb tatuerarbrud! Ung var hon med.. Niklas hade nog gärna suttit en stund till- för iom att han tatuerade underarmen hade han handen precis kupad runt hennes bröst:-) haha. Han tyckte nog de var lite pinsamt..

Skulle vi stressa hem nu då? Nej då. Tatueringen som han betalat med sina "poängligevinst"-pengar från fotbollen blev billigare än tänkt, så de var en slant över. Varsågod sa Niklas- plåster på såren, iväg o shoppa med dig:-) Tack tack älskling! De var riktigt roligt! En grå lång jeansskjorta, en tunika, en tröja, en t-shirt och taights & linne.

Hur hade de då gått hemma?
Det var två trötta barnvakter vi mötte. Fast å andra sidan, kl var nära åtta på kvällen- och då är Emelie trött vilket som:-) Det hade gått bra, men de var tacksamma att de var två med barnen. Och sen förstod de inte hur vi lyckas hålla hemmet under kontroll och hur man gör när man är själv. Har inget bra svar på det heller. Spontant- RUTINER! Det är A och O! Mata samtidigt, byta blöja efter varandra osv. Sen ÄR barnen väldigt lugna, de är nöjda med att få vara med och titta. Vi bär massor- men inte när de är nöjda och glada. Och de blir de ofta bara av att få se vad vi hittar på. De älskar att sitta i varsin babysitter i köket och titta när jag grejjar där.
Sen som jag sa till mamma häromdagen- ibland får jag inte något gjort alls.. men de är inte för att de kräver tid- utan för att när de sitter på golvet hamnar jag där med, för de är så mysigt att prata med dem:-) Att de dem båda skratta är HELT underbart!

Just nu har jag lagt ner dem i spjälsängen här nere, får se om de somnar. Filippa sitter jämte mig, nästan på mig, och gosar en stund. När barnen förhoppningsvis har somnat ska jag spela spel med henne. Disken får vänta!

Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0