Edsbyn Inredningar

Marknadsför din sida också

Å så va de fredá igen

Dagarna rusar iväg. På söndag är de första advent, adventspynt på väg upp i de flesta hem, snön lyser vit utanför huset & vinterförkylningar däckar de flesta. Inkl oss. Niklas monstervirus har ju passerat förbi, och Filippas med. Jag är faktiskt sämre, får jag deras skit tro?? De små är snoriga, speciellt på natten- men annars verkar de må bra. De sover mest i sina babysitter nu, så tätnar inte näsan som när de ligger i sängen. Ett bra tips annars för förkylda småbarn/ bebisar. Bulla upp ordentligt bakom rygg/huvud i sängen- och lägg en kudde under knäna så kanar de inte ner lika lätt. När man har tvillingar som ligger från varsin ända i sängen är de liksom inte lätt att höga huvudändan.. detta funkar ju bra i vagnen med.

Niklas har gett sig iväg till stan med alla barn, vagnen krånglar så den behöver kollas. Sen ska han handla lite mys inför helgen- vi får ju övernattningsgäst på lördag. Michaela, Filippas bästis ska sova över. De är så förväntansfulla! Tokspännande! Vi tycker det är så roligt att Filippas kompisar gärna är hos oss, har gärna huset fullt med kompisar sen. Det är goda betyg för oss som föräldrar tror jag. Dessutom ger det förtroende för oss, kanske kan det hjälpa oss i framtiden- med tonårsproblem..

På tal om övernattning. Nästa vecka har vi gäst mån-tors. Min lillebror Samuel ska låna gästrummet, för han ska jobba i Falkenberg. Det blir lite långt för honom att åka annars. Väldigt roligt tycker jag, vi hinner knappt aldrig umgås annars. Nu får vi massa syskontid, och Filippa får lite tid med sin gudfar. Även veckan efter ska han sova här. Sen får de la änna räcka;-)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0