Edsbyn Inredningar

Marknadsför din sida också

Mellan 2 stolar

Som de inte vore nog med att vara sjuk????
Nu hamnar jag mellan två stolar, dels mellan medicinläkaren ( min tarmdoktor, Otto ) och Mvc-läkaren. Min läkare för tarmen tycker att de är Mvc´s ansvar att sjukskriva mig. Trots att de inte är graviditeten jag är sjuk för ( även om de säkert är den största bidragande orsaken till att tarmen lagt av ). Och Mvc-läkare är som att hitta en lottorad på gatan- med vinst. Omöjlig att få tag på. Närmsta tiden de hade var 12 april?? Jaha, ska jag jobba nu då elr?
Nä, min barnmorska lovade att de måste ordna sig på något sätt, men de är jobbigt att all energi alltid måste gå till att LÖSA allt. Jag pratar med sjukvård &/ elr Fk varenda dag. Det är stressand, energikrävande och deprimerande. Jag behöver lägga den energin på att må bra, att orka- att bli frisk.
Så imorgon är de bara att ringa min tarm-sjuksköterska- igen. För att böna & be att Otto skall skriva intyget. För han har ju faktiskt förbjudit mig att jobba, vilket alla gör. Men, vem skall ansvara för mig då?
Nä, jag längtar till jag faktiskt blir sjukskriven helt, utan oro om jag skall jobba nästa vecka eller inte. Om jag är frisk eller inte. Och de handlar inte om att jag inte vill jobba, för tro mig- de vill jag. Men inte om jag är sjuk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0