Edsbyn Inredningar

Marknadsför din sida också

Förbannad o ledsen

Ibland undrar jag om de inte snart räcker med djävulstyg?? Tarmen är inte de minsta bättre, somnade 5 (!) imorse,  efter ytterligare en helvetisk natt. Det krampar som satan i tarmen. Trots en aggresiv behandlig har inget hänt, och idag kommer jag att börja med en kortison-dos. Detta känns allt annat än bra, för man har ju hört att det är farligt att äta kortison när man väntar barn....

Och så igår damp då brevet från Försäkringskassan ner, precis som jag faktiskt har haft på känn. De kunde inte godkänna min sjukskrivning, för att inte läkaren varit tydlig nog. Samma brev skulle gå till honom, och de hade inte skickat det till MCV- utan till Sjukhuset. Man har tydligen inte nog med problem? Ringer mödravården, och Per min läkare, skulle vara på plats. Så jag tog alla papper o åkte upp. Han hade fått brevet, och var arg som ett bi. Det visar sig att han sitter i utredningsgruppen (3 st läkare i Sverige. ) som FK anlitar för att avgöra hur och när sjukskrivning av gravida kan bli aktuellt. Skulle inte han veta hur det skall fyllas i då, eller vilka krav som sätts. Misstänker faktiskt att jag tyvärr denna gång fått en handledare som inte kan. Fö så har jag aldrig förr haft problem med FK.
Han satte sig och skrev ett rätt långt brev till FK- och kunde försäkra mig att de löser sig! Han tyckte det var minst sagt pinsamt.

.... och jag passade såklart på att berätta om min Ulcerös som krånglar, han blev bestört. Jag MÅSTE börja med kortisonen, fort som attan. Han frågade om tarmen krampar, o de gör den ju. Det kan sätta igång kramper i livmodern, vilket innebär att de går åt skogen. Jag skall ta mina tabletter ikväll. Och jag är sjukskriven nu tom 31 mars- men de var inte tal om att jag får gå o jobba så fort sa han.
Väldigt väldigt skönt med ett bra läkarteam.

Jaja, livet är inte som man alltid önskar sig. Helst hade jag velat gå igenom den här graviditeten och varit pigg. Men allt tar min kraft.

O på tal om läkarteam- har varit i bassängen idag o tränat. Min sjukgymnast är toppen:-)

Imorgon har jag något roligt att se framemot! Ska till stan o fika med Emma- som ska ha barn samtidigt som mig:-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0