Edsbyn Inredningar

Marknadsför din sida också

Foglossningar o annat sat-tyg

Ajajaaaaaaaaj... idag har jag GALET ont i ryggen o rumpan.

De är väl mycket märkligt, att kvinnan skall utsättas för så mycket när vi skapar nya liv till vår planet? Jämnställdhet någon?
Sen kunde de vara värre, tror jag. Än går jag själv iaf, rullstolen kommer kanske senare.
Men... en vän till mig som väntar bebis i Juli har fått åderbråck. Inte på benen. Där NERE! ÅH FYYYYY SJUTTON!! Och varför har jag nästan aldrig hört talas om detta, det är ju jättevanligt?? Är de verkligen så att vi kvinnor fortfarande inte kan tala om sånt, inte ens till våra kvinnliga vänner?? Till de manliga förstår jag verkligen, men??
Det måste i vilket fall som helst göra väääääldigt ont! Vilket min vän kunde intyga.
Det finns mycket vi inte talar högt om, tyvärr, som jag gärna hade vetat om inför graviditet och förlossning.

Nu är de ju så att jag inte är jätte-fåfängd, men en sak som jag gärna hade fixat en dag när jag ammat färdigt ( när miljonerna är på kontot.. ), är just amningsmaskinerna. De har aldrig varit stora, förutom just när de var fulla med mjölk. Men. När apparaturen inte längre skulle användas så visade de sig att man hade behövt göra en liten renovering. En liten genomgång som man alltid gör med maskinerna under ledigheter. Fylla på olja osv.

En dag för något år sedan stod jag o Filippa nakna framför spegeln- kvällsbestyr med dusch osv stod på schemat. De var ett "-se, du & jag är likadana, pappa är ju kille! Konstigt, eller hur?"-samtal. Hon tittar upp på mig med stooooora ögon och säger:

"-Mamma!! Jag vill meeeee ha långa tuttar när jag blir stor! "


Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag vet dina samvetskval kring om det bör ske en "renovering" eller inte. Svaret är enkelt anser jag: mår du skit av att ha an sleten bil, ja då är man skyldig sig själv att köra in den på en uppgradering.



Från japansk pappalåda till Saab liksom ;-)

2010-03-28 @ 13:56:59
URL: http://hannaedarp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0