Edsbyn Inredningar

Marknadsför din sida också

Barnrums-inspiration




Varför skulle inte barn gilla fin design? och varför i hela världen måste alla leksaker och möbler skrika gul-blå-grön-rosa-rött? Lite lagom dos tror jag är bäst. Jag tror att barn lär sig att vara rädd om sina möbler, om de är lika fina som de vuxnas. Framför allt ska man nog respektera barnens önskemål, och lyssna in vad de tycker. Själv satte jag förvisso stopp för en svart fondvägg, tyckte det var lite väl deppigt.

Idag finns bra producenter som gör en mindre kopia av vuxenmöbler- förvisso ofta inte gratis, men guldkorn kan kan hitta. Jag är fullkomligt frälst i möblerna från Heirloom, speciellt deras 50-talsserie där fåtöljen Theodor ingår. Fantastiskt vacker. Som namnet antyder ( betyder släktklenod, uttalas airloom ), är tanken att möblerna ska gå i arv. Fin tanke tycker jag. Hade gärna möblerat barnens rum med de möblerna.
Något billligare är serien "Milla" från Mio. Förvaringboxarna från Blafre Design hittar man bla på Inreda.com, liksom den söta apan. Det är just nu väldigt  50-70-tal på mönster och färger, jättefint tycker jag.



Wallstickers Paxlux.se
Fatboy   Edsbyninredningar
Flower från Offecct; Edsbyninredningar
Tree hängare; Swedese

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hihi, just sånna orangea Mini flower pall har man i lunchrummet på Pensionsmyndighetens lokaler i Luleå :-) Tillsammans med orangea diskborste bl.a!

2010-03-16 @ 18:41:45
URL: http://hannaedarp.blogg.se/
Postat av: Blogarinnan

De är såååå fina! Jag tror de är den stora de har, om de inte har en väldigt kortvuxen personal:-) Mycket viktigt att styla hela vägen, diskborste inget undantag. haha-

2010-03-16 @ 19:40:42
URL: http://martinaskaos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0