Edsbyn Inredningar

Marknadsför din sida också

När bebisarna kommer

Detta är faktiskt en liten liten önskan till vår släkt o vänner.

Jag sitter o har precis läst Amelia Väntar Barn, som jag fick låna av grannen. Det var ett reportage om förlossning, o tårarna sprutar direkt. Håhåjaja, hur ska de här gå?
Men, de var inte det detta inlägget skulle handla om. Det fanns 10 tips som räddar förståndet, de flesta handlar om saker vi själva ska tänka på, vila osv. Men, några saker behöver vi hjälp med;

Det handlar om våra önskningar när de små är här. Redan innan Filippa kom var vi ganska så "hårda" med ett visst önskemål- att vi skulle höra av oss när vi skulle orka ha besök. Detta gäller även nu. Vi vill mer än gärna ha besök, men beroende på hur vi mår så är de viktigaste att vi hittar lugnet här hemma, Filippa är nybliven storasyster, jag är nyförlöst ( på vilket sätt vetekatten.. ) o Niklas har nog fullt upp. Jag ska lära mig att amma två små liv, och de är jag införstådd med att de kan ta tid.

"Låt andra behandla dig som en drottning" stod det i tidningen. Detta är absolut inget som passar mig, men jag förstår grundtanken. För oss kan de vara att ni skippar blommorna, ta med hämtmat istället! Köp inga blombuketter, köp blöjor:-)
Ni som gillar att baka- fyll gärna vår frys.. Mammas köttbullar vore inte heller fel:-)

Sen röjde vi ju på vinden.. Halva vinden är full med Filippas saker. De är babyleksaker i MÅNGDER o 3 flyttkartonger med gosedjur. Filippa har lekt med allt, så inget har varit överflödigt, om de nu skulle vara så att någon tolkar de som otacksamhet att vi fick så otroligt mycket när hon var liten. Bara de att vi behöver inte mer, tänkt på miljön, vi återanvänder detta mer än gärna. Dessutom blir Filippa delaktig iom detta, för hon "ger" ju sina saker till bebisarna.  
Däremot kommer vi säkert att behöva kläder:-) Blandade storlekar.

Sen det mest självklara. Glöm inte Filippa, läs gärna en bok eller pussla en stund med henne. Henne får ni gärna behandla som en drottning!


Kommentarer
Postat av: Hanna

O när ni orkar, slänger jag Signe till närmsta hundvakt o tar tåget. När ni VILL - inte förr

2010-06-02 @ 21:14:53
URL: http://hannaedarp.blogg.se/
Postat av: nina

jag gjorde redan en inbjudan igår, filippa får komma o sova över hos mig! Jag är ändå ensam om vardagarna. Jag kommer gärna med frysmat o hämt mat frå chinasee (där träffades jag o min prins för första gången:)). Martina, du är en kämpe, var stolt över dig själv o det du går igenom just nu! kramar!

2010-06-02 @ 23:00:40
Postat av: Bloggarinnan

Underbara flickor!! Tack för att ni finns!!



( vi älskar Kina-mat!! :-) )

2010-06-03 @ 13:01:26
URL: http://martinaskaos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0