Edsbyn Inredningar

Marknadsför din sida också

Lördag

Kände mig bättre idag, iaf har jag sovit bättre inatt. Efter en stund uppe fick jag kramp som satan i vänsterbenet. Otäckt. Kanske bara att vänja sig. Huvudvärken kom som ett brev på posten, men de är väl kanske sista skiten som skall ur kroppen. Nästäppan är bättre, hittade mitt riktiga spray som jag tycker funkar. De släpper inte på några minuter som de gör med ex Nezeril, men de blir bättre i längden. Nezeril gör ju så näsan producerar mer snor.. Rhinocort Aqua är på recept. jag fick använda det en väldigt kort period när jag är gravid sa läkaren, o efter 1.5 dag är de ju redan mkt bättre.

Niklas spelar match idag mot L.a Träslöv. Hade varit roligt att se den, men Filippa ska på kalas hos grannen kl 14, så de är bäst att va i närheten då. Carro skulle ha kommit upp, men hon orkade inte. Så är de ibland. Då passar jag på att inte göra nåt alls!

Egentligen skulle inte lillan ha fått gå på kalas. Hon testar oss utan dess like. Efter ha blivit tillsagd minst 10 ggr att hon skulle ta undan tallriken efter maten- men istället lekte hon katt o stängde öronen, tröttnade jag, tog tallriken o sa att de inget kalas blir. Problemet är ju då att jag inte kommer att hålla hotet- för de hade ju vart synd om Noel då. O Filippa med, man kan inte kräva allt för mycket av en 4-åring, men att ta undan tallriken är väl ett rimligt krav?? Hon åkte upp på rummet- vilket isig också är ett problem. De är ju inte mycket till straff, att få gå upp o leka. De här med barnuppfostran, håhåjaja.. Straffet var väl isåfall att hon får va ensam. Hon verkar "tyvärr" nöjd däruppe.. Mammas straff var misslyckat.
Men, hon är väluppfostrad o jättesnäll vår tjej, helt klart. Hade hon inte tjaffsat emot ibland hade de nog vart något fel. Det tyder ändå på ett eget tänk o jag-integritet. O man måste ju testa gränser för att växa.
Undra om jag säger de samma när hon blir tonåring?

Imorgon ska vi till Örby. Pappa ska ju hjälpa oss med övervåningen en del sen, o då är de inte mer än rätt att vi hjälper honom lite tycker jag. Jag själv kan ju inte mkt göra, men Niklas kan. Pappa håller på med ett litet trädäck, och jag tyckte de var lämpligt att hjälpa till då. O perfekt, imorgon behövde han faktiskt den hjälpen. Även om de verkar vara förbannat svårt att både be om hjälp o sen tacka ja när man erbjuder sig.. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0