Edsbyn Inredningar

Marknadsför din sida också

Ovanvåning

Idag ska Niklas iväg o köpa material till nya väggen på andra våning. Sen kanske han börjar med detta i helgen, vi får väl se va tiden räcker till. Den "gamla" väggen är spacklad, men vi väntar med att slipa tills de nya väggarna är uppe tror jag. Minimera damm-härden i huset. Arbetsledare som jag är så har jag planen klar, allt för att va tidseffektiva, få med alla moment o minimera dubbelarbete. Tror de kommer bli superbra. är lite mycket bara som ska göras..

Såhär är tanken att den nya planlösningen och möbleringen blir;



Det vi gör är:
Ny vägg i det gamla vardagsrummet, innanför blir vårt nya sovrum. En bebis-yta jämte trappan och inbyggd garderob ut över trappan. Där blir alltså nytt golv.
Idag har jag en walk in closet där det nya lilla tv-rummet blir. Den väggen rivs så de blir ett nytt litet rum. Iof utan fönster, så rätt benämning är väl möblerbar hall.
Garderober byggs in i väggen mellan befintliga sovrum. Filippa byter sovrum o får vårat befintliga. Vi använder hennes gamla sovrum som garderob o gästrum tills bebisarna flyttar dit. Då använder vi bebis-ytan i vårt sovrum som garderob istället.
Vi river en liten vägg i Filippas nya sovrum, så sängen kan stå bakom dörren.

Vårt sovrum får heltäckningsmatta, resterande rum valnötslaminat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0