Edsbyn Inredningar

Marknadsför din sida också

Hushållsnära tjänster?

Min älskade mor är minsann bekymrad nu- hon undrar om man verkligen inte får någon hjälp nu när vi blir så många? Nää.. skulle inte tro det- och de är ju ingen 10-mannafamilj heller vi ska bli. Man får reda sig själv, och hoppas att släkt & vänner hjälper till lite med.

Men, tanken har slagit oss. RUT-avdraget kanske man skulle kunna använda. Hur länge till de nu finns. Tänker inte göra detta till en politisk debatt-sida så jag tiger (nästan) där. MEN- det är en tjänst som underlättar för oss kvinnor- det skapar jobb & entreprenörsskap för oss kvinnor, det ger oss möjlighet att jobba heltid på våra ordinarie jobb. För ingen kan väl förneka att de flesta inte har det jämnställt i hemmet. Kvinnan sköter mer än mannen. Punkt. Hur ska vi kunna få högre lön och bättre positioner på arbetsmarknaden om vi måste ha en halvtidstjänst hemma? Att mannen helt plötsligt skulle ändra sig och ta halva delen är de ingen som tror på hoppas jag? Så, kvinnor hjälper kvinnor genom RUT-avdraget.
ROT-avdraget hjälper männen, även om jag har generalisterat i båda fallen en smula såklart. Om ROT-avdraget gjort så mannen kunde göra mer hemma hade de vart en sak, men de tror jag inte på..

I vilket fall. Vi skall kolla upp det här med städning. Kanske var 14;e dag nu i början när de små kommer. Det hade tror jag underlättat för mig. För jag hoppas inte Niklas slutar hjälpa till hemma i det fallet- för då kan de kvitta. För vi har det klart över medel tror jag, vi hjälps åt. Sen är de som så, jag är kvinnan här, och jag städar mer. Punkt.
Och om jag inte ska få ett psykbryt osv, så kanske några timmars städ är värt varenda krona..

För faktum kvarstår, med 2 små illbattingar & Filippa har vi annat roligt att fokusera på än städ. Men, VARFÖR måste man acceptera det som alla säger? "-Låt de vara smutsigt & stökigt hemma, det är inte heeeeeela världen!!"
Men om man faktiskt mår dåligt och vantrivs i ett smutsigt hem, hur ska man då lösa det??
Sen hade jag i ärlighetens namn nog haft lite svårt för att ha någon annan som torkar upp vår skit- men de kanske är övergående..


Kommentarer
Postat av: Karin - Preppy

Vi har kommit överens om att köra Hemfrid. Rekommenderas varmt. Jag vill definitivt INTE ha skräpigt och smutsigt hemma, varför skulle det vara ok om det inte känns bra.



Vi har 70m2 och ska få städat 2ggr/mån à 3h. Kostnad 1400:-/mån.

2010-07-23 @ 19:19:17
URL: http://perokarin.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0