Edsbyn Inredningar

Marknadsför din sida också

Tufft

Alltså, de senaste veckorna har varit sjukt jobbiga. Ont överallt, fullkomligt orkeslös o supertrött- utan att kunna sova. Sån är dagen idag. Var vaken länge inatt, ont i magen & kunde inte sova. Oroar mig för förlossningen, att de ska komma när Niklas inte är hemma ( va sjutton gör jag då?? ). Stressad över att inte allt är klart, även fast jag vet att de löser sig.

Idag har iaf jag fått fram lite baby-kläder från Filippas första tid. De var inte mycket som inte var rosa eller tjejjigt. De låter jag vara sålänge, tills vi vet vad de är för filurer därinne. En sak är säker, är de två grabbar har vi kläder till övers till nån annan som behöver dem.. Då mottages baby-killkläder tacksamt. Bodys i strl 50-56 & 62 har vi rätt mycket. Men man har ju inte en aning om hur mycket kläder som går åt när de är två.. Hittade sängkläderna med, och där hade vi så de räckte o blev över. De finaste vi har har vi fått av Sandra, min svägerska. Hemmasytt i urgulligt rosa tyg. Av någon anledning hade vi två uppsättningar Laban-lakan till vagn. Väldans bra! Tror inte vi kommer bli sådana som tvunget ska ha likadana kläder till de små, men lite är ju roligt att ha lika tycker jag.

Baby-skydd till bilen är ordnat genom en kollega. Spjälsäng av en annan kollega. Ev även ett skötbord med. Nu letar vi febrilt efter Babybjörn Babysitters. Begagnade alltså. Kanske man behöver en amningskudde till med, för att ha en på varje våning. Filtar, leksaker osv har vi i överflöd.. Imorgon ska Niklas åka till Malmö & hämta vinterdäck som han köpt ( HELT knasigt i augusti, eller hur?? Men, att stå där i slutet av oktober utan däck känns inge vidare.. ) Och så ska han stanna på Ikea i Helsingborg o inhandla lite annat. Jag ordnar en bra inköpslista till honom:-)

Kommentarer
Postat av: Lisa

Tänkte bara kommentera om din oro att det sätter igång när Niklas inte är hemma. Vanligtvis tar ju förlossningen ett tag från första känningen tills bebisen/bebisarna är ute, så du behöver nog inte oroa dig. Har han mindre än 4 timmar hem så hinner han! Du har ju dessutom föräldrar och svärföräldrar inom avstånd att hjälpa med Filippa. Så just detta kan du sluta oroa dig för. Du hittar säkert något annat ;-)

2010-08-09 @ 10:38:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0