Edsbyn Inredningar

Marknadsför din sida också

Tillägg Niklas blogg

När jag nu sitter och ser honom lägga upp hur hans sida skall se ut vill jag bara varna känsliga läsare...
Det kommer garanterat handla mest om fotboll.
Och varför inte- de är ju vad 60% av hans liv består utav. Typ.. Å andra sidan skriver jag en massa om inredning..

Niklas bloggar ju även en del via Gif´s hemsida, och där la han nyss ett inlägg om hur konversationen i en familj idag görs. Via facebook. Det är så man gör tydligen. Jag kan ju bara hålla med, jag talar med med min far på det sättet.
Problemet jag har med Niklas attityd mot fenomenet FB är att han verkligen EGENTLIGEN vill va en del av det. Han smygläser min sida, han undrar vad jag skriver, han vill veta vad andra skriver, vem jag chattar med. Osv osv...
Sen hur vi konverserar i vår familj? Tja. Inte alls- vi sitter med varsin laptop i knät. Kanske skickar ett mejl om de är ngt viktigt- och vi skall inte glömma att sms finns. Nu kan vi ju konversera ordentligt när vi båda bloggar.

Niklas har dessutom helt officiellt erkänt att WIC minsann har betydligt mer publik än Gif har. Undra hur han tänkte där?? Han är bara avis.. Till tankarna kring Wic skall tilläggas att minsann svärfar har fastnat i denna sport. Hur gick detta till undrar ni- han är ju mer fotboll än Niklas är.. Jo- bjud på några matcher så är saken biff! Han är en återkommande syn på innebandymatcher idag. ( sen erkänner han ALDRIG att han gillar att gå dit- han blir ju tvingad!!! )

Det finns många märkliga sporter, helt klart. Få är underhållande som Wipeout ( jag tänker visst kalla det för sport. det är MIN blogg! ) - men den i särklass mest lååååååångtråkiga måste väl ändå va där en 10-15 motorcyklar- eller små livsfarliga bilar åker RUNT RUNT RUNT RUNT RUNT på en bana. I fleeeera timmar. Det absolut märkligaste med dessa "sporter" är att det får människor ( läs min pappa. ) att sitta timme in o timme ut framför tv´n och följa hjulen runt runt runt runt.. O sen undrar varför de är lite vimsiga??





Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag är uppvuxen med att varje söndag se min fader ligga på soffan o titta på formel 1, eller motorcyklar som roterar 90 varv runt samma bana. Seriöst - är DET underhållning? I just don't get it...

2010-04-05 @ 10:37:30
URL: http://hannaedarp.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag har en här hemma som lätt slukas av dessa motorcyklar! Jag tröttnar på dem efter ett varv, förstår mig inte heller på denna sport?

2010-04-07 @ 23:52:17
Postat av: pappsen

nu ä dä bevisat / tjäjjer begriper lite utå gubb å pajknöjjen

2010-04-08 @ 06:28:44
Postat av: Martina

Niklas är garanterat en pajk- och han förstår de verkligen inte heller... Min Niklas alltså, min bror Niklas är ju lika konstig som min far. O Hannas pappa. O Svärfars granne- som stänger in sig en hel dag mitt i sommaren för att titta på en cirkel av motormaskiner..

2010-04-08 @ 09:06:49
URL: http://martinaskaos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0