Edsbyn Inredningar

Marknadsför din sida också

Bostadrätt

Håhå, jaja.

Ibland längtar jag verkligen efter ett helt eget boende, där man bestämmer själv över sitt hus.. Inte så att vi ofta har problem, men när de kommer ska det alltid över en viss tröskel innan man får hjälp.
Vi har dessutom en ordförande som är allt annat än rolig.

Vi har sen igår äntligen fått stängt av den lilla vägsnutt som går utanför huset- den väg som egentligen inte ens finns. Där får inte oberhöriga köra- det är ingen genomfart. Och det gäller 10kmh på hela området. Vi har ett dagis utanför vårat- och dagsi-föräldrarna kör genom vårt område för att komma dit. Varför kan jag bara inte förstå- för den andra vägen måste va närmare. O sen de boende på vägen ovanför, likaså. I vilket fall, vår granne har kämpat länge mot ordföranden för att få stänga av vägen- men han har haft tusen ursäkter. Det är utryckningsväg osv osv osv. Grannen har bevis, har kontaktat räddningverket, och den vägen finns inte ens med?? Orf. har seden letat i alla papper som finns sen 1800-talet för att motbevisa. Och fann såklart inget. Så, klart o färdigt- därigenom kommer man inte med bil mer. Vilket innebär mycket mycket mindre trafik för vår del:-)

Under förra året skulle det "bättringsmålas" på husen. Jaha, 5 år står de i stadgarna att de ska gå mellan ommålning- senast var -04. Räkna själva. Föreningen hyrde in målare ( eller nä, praktikanter kanske högst) som skulle utföra arbetet. Fel färg på husen, där de har strukit färg idag är det en annan glans.
Och så skulle de måla på fönsterbläcken. De rengjorde inte, slipade inte loss gammal färg osv. De ser fd. ut! Och vår baksida missade de helt. Jag påpekade detta, till ordf, men inget hände.
Nu är det ena bläcket plåtrent. Snyggt??!!
Jag traskar bort till ordf, berättar. Jag frågar om de har färg ståendes så vi kan måla själva, men icke." Jaha säger han. Vi ska inte måla på flera år." Nähä, men vad ska vi göra då? frågar jag. Näääääää, jaaaaaa vet iiiinte, säger gubben då.
Men, säger jag, så kan de ju inte se ut. Han tyckte det var en smaksak. IDIOT!! Jag köper färg och lämnar kvittot till kassören sa jag då. Punkt.

Hela vintern gick utan att vi hade fungerande värme hemma. Osv. Synd att ingen vill ta över ordförandeposten, för då hade vi avsatt gubbfn!

GRRRRRRRRRR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0