Edsbyn Inredningar

Marknadsför din sida också

Sjukhusbesök

Många bäckar små.. slår ut en stor gravid kvinna? Fast de är inga små bäckar, egentligen.

Vaknade halv 4 inatt, mådde inge bra. Kräktes som sjutton, och de va inge mysigt. Vi tog de säkra o åkte till akuten, vill absolut inte äventyra graviditeten. Blev inlagd direkt. Blodprover, blodtryck och dropp. Skönt att de är noggranna, för det är inte alltid sjukvården är det. Jag tror ju min stora mage bidrar till ökat kontroll...
Niklas va snäll och stannade hela tiden hos mig, och han fick lite sömn med i en förvånandsvärt bekväm fåtölj. Annars brukar de va pinna-stolar, men detta var en som tom var fällbar. Sen somnar han ju på vad som helst..
Efter några timmar kördes jag upp till Gyn för att kolla bebbarna- och de mådde bra.

Jag mådde lite bättre efter några timmar, och proverna visade inget konstigt eller akut. Så skönt. Läkaren trodde väl att de kunde vara min nya medicin som har knockat mig, eller att all medicin förstört magslemhinnan och börjat blöda lite. Så- mer tabletter bidde de, för magsår. jaha. Fick ett utträdesprov att klara- äta lite. De gick bra och vi fick åka hem runt ett ung.
Kunnat äta lite hemma med, men hostar o klöker mig heeela tiden. de gör inte saken bättre att de är hundra grader..

Imorgon ska jag lämna fler prover, så får vi se vart de bär hän. De sista var ju som sagt inte alls bra, och en inflammerad tarm, förkylning, illamående och tvillinggraviditet var nog va jag orkade med.

Filippa kom hem i em efter att ha fått sova hos kusinen Elliot, så mysigt! Tur jag passade på att bli sjuk den natten, hurmph. Vi har lekt en bra stund på hennes rum, jag fick massor av god mat & muffins. Bra lekar när man kan sitta still o "äta". Niklas lägger golv, sliter som ett djur. Ikväll ska han till grannen för att kolla VM-finalen, och det är han värd!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0