Edsbyn Inredningar

Marknadsför din sida också

SKRUBB SKRUBB SKRUBB- RENT!

Igår skurade/ högtryckstvättade Niklas altanen på baksidan. Idag har jag oljat den. Mycket finare! Bara att vänta på att gräsmattan slutar vara en lerhög, så vi inte drar in mer smuts på trädäcket igen.. O fostra Filippa att sanden ska vara i sandlådan ( därav namnet kanske?? ) och inte på trädäck, bänkar osv.

Mamma, pappa & farmor var här igår. Mycket härligt. Vi hade en bra dag, gick lite på torget. Jag satt mest o vilade, likaså farmor. Väldigt roligt att hon orkade åka med- hon är en tapper 82-åring. Det svåra för henne är att få med sig benen, de vill inte alls ibland, och minsta lilla kant blir ett stort hinder. Nu hade hon Gustav med sig ( nya namnet på rullatorn ), och det är skönt att hon inte längre ser det som ett hinder att visa sig ute med den. Det har tagit ett tag, för hon har tyckt det varit pinsamt -"vad ska alla säga"-valsen har gått på hög volym..
Mamma tittade mycket och pappa fick släpa på blomsterpåsar. Vad som sen hände med en av påsarna tar jag en annan gång.. förvirrad gravid kvinna..
Det enda "jobbiga" med att ha dem här är ljudnivån. Ni vet filmen "mitt feta grekiska bröllop"? Min familj är som den grekiska. De pratar mycket. Och högt:-) Jag har alltid talat högt med ( inte alls konstigt.. ), men blev lite trött på min egna röst så jag har turn down the volume, en smula. Sen får pappa en hel hög med skit över sig med.. fel tröja, fel tröja istoppad i jeansen, för fet mage osv osv. Mamma är inte helt snäll.. sen när vi talade om Niklas inlägg på hans blogg gällande pappa, läs här,  där Niklas gör lite hån åt hans batiktröjor & strandade skepp så blev mamma tokarg på oss. Vi skulle inte alls håna pappa så- för hon råkar faktiskt gilla den turkosa fleecen- och batiktröjan!
Men, en skönhet klär i allt! Jag tycker pappa är fin och långt ifrån tjock! ( tänk om pappa skulle säga ngt om hennes mage eller rumpa.. ?? ) Och sen finns de de som inte bryr sig alls hur de ser ut, bara de leker och slutar tjata så mycket med andra vuxna. Och Filippa har ju faktiskt inte frågat morfar om han har tre tvillingar i magen. Det frågade hon farfar..

Ikväll ska Nina hälsa på oss för första gången! Jätteroligt! Härligt med nya vänner i stan, att en graviditet och ryggont kan skapa så mycket gott? Förutom de självklara alltså. Bebisarna. Som förövrigt tydligen går boxningsmatcher i magen min..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0