Edsbyn Inredningar

Marknadsför din sida också

Köksstolar

VARFÖR tenderar alla utgifter att komma samtidigt? Våra älskade stolar i köket som jag haft en evighet och inte alls vill byta ut, trots att gamla möbler aldrig brukar vara en tråkig sak att byta, har verkligen sett sina bästa dagar. De är i rottning, vansinnigt bekväma, vilket faktiskt är de viktigaste med en köksstol, lätta o hålla rent och helt ok i designen. Men, stickor i rumpan är inte trevligt alls. Rottningen fullkomligt faller i småbitar. jaha.
Men, vad ska man ha för stolar då?? Och ska man köpa 3 st nu, för att köpa 5 st nya om sisådär 4-5 år när vi är fem som ska sitta på vanliga stolar? Så när vi röjde vinden såg jag ju att jag har morfars gamla trästolar, kanske inte helt rätt stil, men helt ok att sitta på och i bra kvalité. Sen ser de bedrövliga ut, så några lager färg måste på. Då är ju frågan, ska jag våga mig på att måla dem svarta. Snyggt tror jag... Då blir de moderna & gamla i samma stil- så som jag vill ha de. Skön kontrast i vårt kök. Sen ska de ju målas me- och jag har ju lixom en del att göra redan... Och de har många svarvade delar, inte alls lätt att få de snyggt.. O sen ska jag hitta en bra tyg till sitsarna, som helst inte visar alla fläckarna, får kolla mina gömmor vad som finns.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0