Edsbyn Inredningar

Marknadsför din sida också

Helomvändning i helgen minsann!

Från att i fredags ha känt lite panik över hur vi ska få ihopa de med allt som behöver göras- innan jag är giganstisk, till att sitta här i soffan söndagem med en kopp kaffe o vara mer än nöjd! De är inte illa!

Till slut beslutade vi att ha med Filippa till Ikea, de brukar ju gå bra. De har ett lekrum där hon får vara en timma- o tro´t eller ej, efter 45 min var vi klara. Så är de när man gör grundjobbet ordentligt! Fundera hemma framför datorn, gör inköpslistan via ikea.se- åk till varuhuset o plocka ihop allt. Blir faktiskt mer ekonomiskt med skulle jag tro- man minimerar risken att få med sig en massa som vi inte behöver. Och den ork jag har, eller rättare sagt inte har, tillåter inte något tittande i stora varuhus. Filppa fick välja en ny stol till sitt skrivbord, jag hade tittat ut den först o den var jättebra. Fast inte sjutton skulle hon ha en vit som jag tyckte, de skulle såklart vara en rosa. Och de blir säkert bra i hennes nya rum:-) Annars var de mest trööööökiga saker som skulle med hem, garderobsinredning o gardinstänger. Dyrt & trist. Men, så skönt med bra förvaring!
 
Sen var de de där med nytt golv.. Jag hade tittat ut ett valnötsgolv på Bauhaus. De billigaste jag kunde hitta fanns nämligen där. Vi vill inte lägga in ett dyrt golv däruppe, när alla barnen kommer husera där. O råd har vi inte heller... När vi närmar oss Gbg säger Niklas- "jag kommer inte ihåg hur man körde till K-Rauta". Men, säger jag, de är inte dit vi ska. Efter en liten stund funderande inser vi att Bauhaus ligger ju i Bäckebol:-( Andra sidan stan. Shit, de hade jag inte tänkt på.. Jaja. Men vi åker väl först till K-Rauta o kollar, de kan ju ha ngt golv de med. Sagt o gjort, efter inköp och lunch på ikea ( där vi faktiskt sprang på min bror Niklas & hans Sandra! Mycket roligt!! Filippa sprang för att ge Sandra en kram! ) så åkte vi dit. O tjoho! Nästan samma golv för halva priset!!!! Så för pengarna som vi "fick över" inhandlade vi nya parasoller till fram& baksidan!
Filippa slocknade som en sten i baksätet på vägen hem..

Kvällen avslutades med samkväm med grannarna. Lotta & Roger väntar barn och skall ha i början av Juli, alltså 10v före mig. Så vi satt o var tjocka ( men snygga såklart) i soffan o drack vatten medans Filippa & 5-årige Noel lekte. behöver jag skriva att killarna drack öl & Rom&cola?? Hade de mycket mysigt! Efter några timmars lek var Filippa genomsvett, och av åkte tröjan. Känn säger hon, så svett jag är. O jag kände på magen. Så säger hon till Noel- känn på mig. Och Noel bara stirrar!! Haha!! Roger blev en smula orolig, när flickorna ber att man ska känna får man väl passa på tyckte han, och sen hade han lite svårt att släppa detta..

Idag söndag hämtade Alex ( som hade med Filippa på Öströö fårfarm ) henne vid halv elva. De skulle ha henne en stund, och de var gungning, glass, minigolf & middag som Filippa fick välja på schemat. Blodpudding. Jag o Niklas passade på att röja på vinden, vi skulle börja iaf sa vi. Och de var inte så illa som vi trodde! Kl 13 var vi klara. Sen har vi inte gått igenom alla lådor, men de viktigaste var att få iordning, och framförallt lokalisera alla baby/barnsakerna! De blev en massa avslängt ändå, så hela kärran är full med skit. Niklas passade på att åka till Arne med för att hämta hans skit, så om någon går förbi o ser den fulla kärran så är faktiskt inte all skit vår! Nu är de bara allt annat som ska röjas, men vi håller ganska bra ordning tycker jag, så de är snabbt ordnat. Undra just hur man gör för att Filippa ska börja hålla lite bättre ordning på sitt rum. Hårdare tag & att jag inte ska städa kanske? 
Filippa somnade i Alex bil hem:-) Inte lätt att köra i 170 hela dagarna. Niklas har somnat i soffan jämte mig nu.. Och jag gäspar stort. 

Här blåser halv orkan ute idag, så även om solen skiner är de faktiskt skönt att vara inne. 



Jules ungdomsstol. www.ikea.se

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0