Edsbyn Inredningar

Marknadsför din sida också

Gravidbesvär

Visst går tiden undan, de gör den. Är i vecka 22, och det blir närmare o närmare till småkrypen kommer. Fullkomligt omöjligt att föreställa sig hur de kommer bli. Känner lite panik att knappt något är fixat än, det är mycket som måste lösas. Säng med alla tillbehör, skötbord, barnstol till bilen, kläder osv. Vinden måste vi röja för att iaf hitta en uppsättning av detta, och de borde väl göras innan jag blir så fet så jag inte kommer upp i luckan?

Tiden gör ju att man känner mer o mer gravidbesvär, eller rättare sagt andra besvär. Illamåendet försvann som tur var, fast nu kan jag må illa av trötthet. Foglossningar, inflammerade nerver, svullna kroppsdelar ( typ alla), svårighet att röra sig, huvudvärk och framförallt den fruktansvärda halsbrännan. Och tröttheten. Nu har ju kroppen ändrats en hel del- magen är gigantisk och den är ivägen. Känner varje dag av sammandragningar, då är de sitta still som gäller.. håhåjaja- hur ska de sluta..??

Men, vissa dagar är de riktigt bra, jag har energi och tycker de mesta är lätt. Då tar jag ut all energi på en gång- lika bra de, för den lär ju inte lagras! Sen kommer de några dåliga dagar, typ som idag. Igår mobiliserade jag all kraft för en dag på jobbet. De dagarna lär inte bli många till.. Avslutade dagen hos mor & far, o jag o pappa skrattade så tårarna rann. Vi har väl samma sjuka humor, mamma tyckte inte de va lika kul:-)

Tur att de iaf finns något man kan göra. Idag har jag fått akupunktur av Nina, andra gången. 7 nålar sattes idag. Den i handen gjorde ONT, men annars känns de inte så mycket. Detta skall förhoppningsvis hjälpa mot foglossningssmärtorna. Sen blir man som ett "ursketet äpplamos" efteråt. Men iom att de är en kass dag spelade de inte mycket roll. 
Sen blir man glad bara av att träffa nyfunna vännen Nina:-)

O sen kom Lisa Stjernström på en snabbvisit, underbart!!  
Och imorgon är en annan dag. Då är jag säkert pigg igen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0