Edsbyn Inredningar

Marknadsför din sida också

BANK BANK BANK

Nej, de är inte skallen. Men de lär nog sluta där.

Niklas är det gröna monstret igen, och är ute i ösregnet o spikar. Det är väl 70 brädor eller nåt som skall upp. Bör vara 6 spik i varje. Kan de ta ta 8 slag att få i en spik? Ja, ni kan räkna själva. ( om ni inte kan så är svaret 3360.. )
Det blir mycket oljud- men jag tycker nog mest synd om hans arm.

Jaja. Här hemma är de tråååååkiga hemmasysslor på schemat. Tvätt ( MÄNGDER!! + nersnorade sängkläder.. läs här varför.. ), handling, matlagning osv. Kanske jag kommer orka måla lite dörrfoder med på andra våning, något jag började med för läääängesen o aldrig blir klart. De är ju så tråkigt..

Tråkigt är även vädret, men tur är väl det med tanke på att jag måste va inne o grejja.
Igår fick jag & Filippa sått lite iaf, de kommer bli sallad, rucola & rädisor. Persiljefrön ligger i blöt och dill ska sås med. Men dill gillar tydligen inte kompostjord, så den skall få en egen kruka. När de är varmare ute ( om de nu blir de?? ) ska jag försöka ge mig på Squash. Svärmor odlade superfina squash förra året, och jag var lite avis. Hon har ett fantastiskt trädgårdland med massa gott. Tyvärr har jag inte den platsen, men lite skall jag väl få ihop. Iår verkar de som vinbären kommer tillbaka med, förra året kom inte ett enda. Inte så konstigt, busken fick sin första klippning förmodligen på många många år, och då brukar de inte få bär de året. Iår ser den däremot fin ut.
Jag har köpt oregano, timjan & basilika för att ha ute med. Timjanen är redan död, den hade jag inne först med fick nåt flugfä så den åkte ut på altanen. Och den klarade nog inte det. Får inhandla nya. Det är lyx att kunna hämta örter utanför dörren. Mer lyx än så kräver jag knappt..

Mina 3 stora uppstammade lavendel på framsidan mår allt annat än bra:-( 2 börjar visa liiiiiiite grönt, men den tredje har nog kastat in handuken. Synd. Undra vad jag skall ha där nu då. Är ju grymt sugen på bambu, vackert och så låter det så härligt när det blåser lite i det. Sen finns det ju så mycket fina uppstammade träd/ buskar idag. Men jag skall ge lavendeln lite mer tid ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0